فروشگاه محتوای دیجیتال تیچیار | TEEACHYAR

فروشگاه محتوای دیجیتال تیچیار | TEEACHYAR

تیچیار، زیر نظر گروهی از متخصصان علوم تربیتی، تکنولوژی آموزشی و آی تی بوده و سعی می‌کنیم در نیازسنجی و ارتقا سطح حرفه ای شما گامی برداریم.

نظرسنجی سایت

آمار سایت

نظرسنجی سایت

چه دسته بندی محصولاتی را به سایت اضافه نماییم؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 119
  • بازدید دیروز : 256
  • بازدید کل : 268078

تقسیم‌بندی عملی بر اساس اعصاب در بازاریابی - گردآوری سیاوش عزیزی


تقسیم‌بندی عملی بر اساس اعصاب در بازاریابی - گردآوری سیاوش عزیزی

با استفاده از معیارهای گفته‌شده در مقالات قبلی سایت برای دل‌بستگی به اضطراب و اجتناب مِنده[1] و همکارانش پیامدهای تنظیمات عملی برای یک صنعت بیمه را بررسی کردند. نتنها شاخص‌ها به دلیل وجود شرکت‌کنندگان بسیار پراکنده بودند بلکه به نظر می‌رسید که نیت خرید مجدد نیز وجود دارد و دل‌بستگی‌ قوی‌تر به محصولات کارخانه باعث وفاداری بیشتری می‌گردد. نتیجه‌ی مهم آن است صرف تلاش برای ارتباط اجباری با مشتریان نا مستعد در جهت معکوس به دلیل مخالف بودن با طبیعت جدا و شاید مستقل آن‌ها عمل می‌نماید. درنتیجه تعامل زیاد نشان دادن با شرکت‌ها، برندها، فروشندگان و استفاده‌کنندگان دیگر محصولات، به مشتری و دسته خاصی تبدیل می‌شوند.

نمونه‌های بالا فقط مثال‌هایی از روش‌های نوظهور بودند، وظیفه‌ی اصلی، پیدا کردن سبک‌های متفاوت از شیوع خرید بین دسته‌های خاص همچون جنسیت، سن و مناطق جغرافیایی است.

 

یک تقسیم‌بندی عملی بر اساس اعصاب

یکی از موفق‌ترین تقسیم‌بندی عملی مصرف‌کنندگان بر طبق کارکردهای استعدادی اعصاب وابسته به توانایی بازاریابان در جمع‌آوری داده‌های اشخاص (شخصیتی) مصرف‌کننده و یا ساخت استنتاجی‌ات در مورد آنان است. یک چالش بسیار جدی باقی‌مانده است. تا حدی تکنولوژی شبکه می‌تواند مفید باشد. به نظر می‌رسد که شخصیت‌های تست‌شده بر روی اینترنت می‌تواند قابل‌اعتماد و کارآمد باشد (Buchanan 2009) و مفاهیم خاص (خدمات دوست‌یابی، خدمات مسافربری، کاریابی، وب‌سایت‌های اجتماعی اینترنتی) مقدار قابل‌توجهی از اطلاعات به‌صورت داوطلبانه عرضه می‌گردد. برای مثال، گسترش محصولات بر روی سایت برای برخی از اشخاصی که تقاضای استفاده از آن را دارند، یک گام در این جهت است.

بعضی از صفات شخصیتی که بدون نیاز به ارزیابی و توسل به امتحان شخص است، در صورت دسترسی به آن مفید خواهد بود. افرادی که خود را یک شخص به‌طور کامل مستقل از مروم می‌بینند بیشتر به اجسام زاویه‌ای شکل و افرادی که احساس می‌کنند بیشتر از بقیه در خود نهفته‌اند بیشتر به اجسام گرد تمایل نشان می‌دهند. به‌طور مشابه افراد پر تسلط به فضاهای عمودی و افراد کم تسلط به فضاهای افقی علاقه‌مندند. آن‌ها بیشتر قادر به جلب‌توجه به‌صورت عمودی‌اند و در پردازش اطلاعاتی که بعد عمودی دارند سریع‌ترند (Zhang و همکارانش 2006)(Moeller و همکارانش 2008). می‌توان گفت روش بصری برای اندازه‌گیری شخصیت ضمنی برای استفاده‌کنندگان از اینترنت بهتر است. اولین تلاش برای نشان دادن آیکون‌های نوری در اینترنت و جمع‌آوری پاسخ‌ها بدون پرسیدن سؤالات صمیمی، امیدوارکننده به نظر می‌رسید (Scheffer & Manke 2009).

نظارت بر سبک مرور استفاده‌کنندگان اینترنتی بر روی صفحات اینترنت به‌ویژه درزمینه‌ی تعامل، می‌توان اطلاعات مفیدی نتنها درباره‌ی علاقه‌ی شخصی بلکه در مورد شخصیت فرد نیز به دست آورد (Ho 2005). بخصوص زمانی که سوابق بازید از سایت‌های مختلف کنار هم گذاشته شود، اطلاعات کلی به‌دست‌آمده تقریب خوبی از شخصیت فرد به دست می‌آید. می‌توان تخمین زد که شخص به‌طور سیستماتیک اطلاعات را بازیابی می‌کند یا دنبال ارتباط عاطفی است یا ... و در کل آن لحظه‌، لحظه‌ی خرید است یا گرفتن دانش. وقتی خرید برای پرواز است مشتریان اغلب موارد قیمتی و راحتی خود را در اولویت قرار می‌دهند (تعداد توقف، ساعت ورود و خروج، نوع صندلی). مقدار زمان و تلاشی که بر روی یک مشکل باپشتکار صرف می‌شود و علاقه به موضوع و توجه بعدی به بررسی‌های منتشرشده به‌وسیله‌ی کاربران، امتیازهای شما برای انطباق شدن با آنان را زیاد می‌کند. مورد خاص دیگر بازی‌های کامپیوتری بر روی اینترنت است که نحوه‌ی بازی می‌تواند رویکرد و گرایش‌ها و استراتژی‌های گروهی، انتخاب کارکترها در بازی یا سرعت یادگیری شرکت‌کننده‌ی آن را نشان دهد.

یک گروه از دانشگاه MIT به رهبری جان هاسر بر روی "شکل‌گیری شبکه " (یک سیستم برای تشخیص سبک‌های شناختی کاربران سایت‌ها و ارائه فرم‌های جایگزین اطلاعات) کار می‌کنند. برای مثال، با تجسس توجه یک فرد برای پی بردن جزئیات قالب اطلاعات بر روی صفحه اینترنت می‌توان آن را تغییر داد. همچنین ممکن است، یک سبک مستقل قضاوت را تکیه‌بر نظرات دیگر نویسندگان یا مشاوران اینترنتی استنباط کنیم. ماهیت محتوای ارائه‌شده می‌تواند بیشتر بر اساس توجه بر موضوع بصری (محرک‌های کلامی، ارائه اطلاعات کامل) باشد؛ بنابراین، بعضی عکس و نمودار و بعضی دیگر ارزش مشاوره‌ی همسالان خود را بیشتر می‌پسندند.

 

تقسیم‌بندی عصب و موقعیت: ابعاد متا[2]

بحث تقسیم بندهای بالا منجر به چارچوب موقعیت نظرات موازی محصول/برند برای مطابقت باحالت‌های مصرف‌کنندگان بود. قدرت انتخاب و تکثیر برند وابسته بر دانش گسترده بر روی عرضه و تفاوت بین‌ آن‌ها است. کافی است بگوییم که چند صد مارک روزانه به دو میلیون مارک موجود در بازار اضافه می‌شود. باگذشت زمان و تجربه، مصرف‌کنندگان در بعضی از موارد خبره می‌شوند ولی هنوز از بخش‌های زیادی غافل هستند.

چالش جدی عملی برای موقعیت این است که با زیادشدن برندها، محصول‌ها به تفاوت‌های بسیار کمی باهم می‌رسند (Clancy & Trout 2000) به‌عنوان‌مثال ویزا کارت با مستر کارت و جنرال موتور و هوندا با تویوتا و یا تعداد بیشتر شرکت‌های اجاره ماشین. بااین‌حال می‌توان نشان داد با استراتژی پیگیری مسیر تفاوت‌ها، برندها بیشتر سودآور خواهند شد (Mizik & Hacobson 2005). می‌توان نشان داد در صورت نزدیک شدن طرح‌ها به هم معیار اصلی قیمت محصول خواهد بود؛ و با همین منطق، تمایز محصولات باید سطوح بالاتری از وفاداری را داشته باشند.

کارهای متمایز زمانی خوب است که نتنها با مفهوم اصلی محصول و خلاقیت مرتبط باشد بلکه در همان زمان مشخص معنی‌دار هم باشد.

ازآنجاکه احساسات در ارزیابی محصولات بسیار ضروری است، برداشت‌های هیجان‌انگیز، پیامدهای مشتریان را به دنبال دارد. درحالی‌که چنین مشاهداتی همانند بسیاری از تبلیغات رمان نیست، بلکه طبیعت عاطفی بوده و یکی از سؤال‌های مربوطه این است که کدام جنبه‌ی موقعیت، متناظر با سبک‌های خرید است؟ در مطالب زیر ما نامزدهای قابل‌دوام را نام‌برده و آن‌ها را بعد دِمتا می‌نامیم.

موقعیت اغلب از طریق استعاره ایجاد می‌گردد و باورهای خاصی در مورد محصولات و فروشنده را نشان می‌دهد. عامل اصلی که از ذهن برای خلق یک تصویر مطلوب نشأت می‌گیرد، دقت و صداقت است، به این معنی که آیا برند همواره به وعده‌های خود عمل می‌کند؟ شرکت‌ها بر روی افزایش اعتماد به‌عنوان یک مزیت رقابتی با در نظر گرفتن موقعیت مربوطه تأکید بسیاری دارند. عدم پایبندی به وعده به‌طور آشکار، به‌آسانی می‌تواند مخرب بوده و پر تخریب‌ترین واکنش مربوط به احساسات مشتریان است. بازاریابان همیشه از سروصدا جلوگیری می‌کنند و این نکته با توجه به مصرف‌کنندگان متفکر که ارزش پاسخگویی و تنفر از قطعیت را می‌دانند، پدیدار می‌شود. از سوی دیگر، علامت‌های تجاری که پشت ادعاهای خود وای ساده‌اند، اطمینان مشتریان خود را به از بین برده و امروزه تعداد بسیار کمی برند وجود دارد که به مدت 12 سال پشت مشتریان خود ایستاده باشد (Gerzema & Lebar 2008).

یک‌خرده فروش لباس همواره از شعار "شما روشی که با آن نگاه می‌کنید را دوست دارید. آن را تأیید می‌کنم " استفاده می‌کند. با این جمله‌بندی شرکت، یک مرد عادی که زیاد در کمد لباس را باز نمی‌کند و فقط به تضمین یک ظاهر شسته‌ورفته فکر می‌کند، بسیار جذاب است.

نمره‌ بالا در دوستی با مشتریان مزیت بسیار زیادی دارد. برای مثال اکثر مشتریان یک رستوران رئیس را "دوست‌داشتنی احمق " ترجیح می‌‎دهند تا "صالح ".

استمرار دادن به موقعیت ساده، بسیار در ابعاد پیچیده است و اقتباس مصرف‌کنندگان را نشان می‌دهد. در انتهای یک‌طرف قضیه، هر شخصی می‌تواند تصور کند که موقعیت او وابسته به خریدارانی است که مایل به راه‌حل‌های بدون عارضه‌‎، زاده‌ی ارزش وقت و راحتی است. شرکت فیلیپس رسماً شعار خود را "حس و سادگی " اتخاذ کرده است. با استفاده از این ایده، در بخش‌های شیوه‌ی زندگی مصرف‌کنندگان تلاش خود را برای ساختن محصولات بصری برای از بین بردن موارد اضافی و تأکید بر موارد اصلی، معطوف نمایید. در جهت مقابل، یک برند می‌تواند تطبیق‌پذیری خوبی که اجازه دهد کنترل بالای شخصیتی در شرایط گوناگون را در دست بگیرد، داشته باشد. دراین‌بین، یک اتاق به‌سوی رویکرد جهانی وجود دارد که می‌تواند لقب "پیچیدگی تقاضا " را بگیرد.

مؤلفه‌ی دیگری در طرز تفکر بی بازی[3] وجود دارد. آن میل ذاتی برای فانتزی بودن و ماجراجویی بعضی از مشتریان است. تمرکز بر سرگرمی با یک آرایه وسیعی از محصولات سازگار به نظر می‌رسد. به‌عنوان‌مثال، در سال 2005 پرینگلِس[4] یک چیپس سیب‌زمینی همراه با یک سؤال و جواب پراهمیت پرینت شده بر روی جلد آن بود. موقعیت موردنظر به‌صورت سرگرمی در لذت بردن، یک ایده برای جامعه هدف بازار جوانان، گنجانیده شد. هنوز هم برای برخی از مصرف‌کنندگان، موقعیت یک اسباب‌بازی برند دلالت ضمنی بر روی کمبود جدیت (افزایش شک و تردید) در مورد عملکرد واقعی و سوء‌ظن به قیمت دارد.

رومبا رقص دوست دارد

جارو کردن یک سرگرمی و فعالیت زنان خانه‌دار است. جارو زدن امروزه یک عمل دست‌وپا گیر نبوده، وسایل سنگین زیادی در خدمت این هدف وجود دارد. این تا زمانی است که وارد کار نشده‌ایم! حال کابل برق و لوله فرمت را نیز در نظر بگیرید! یک روبات خود موقعیت‌یاب که با یک باتری قابل شارژ کار می‌کند این کار خسته‌کننده روزانه را به‌خوبی انجام می‌دهد؛ اما این اسباب‌بازی (و حتی حیوان خانگی) باشخصیت رومبا همخوانی داشته و از شلوغی بی‌مورد دستگاه‌های جاروبرقی قدیمی جلوگیری می‌کند. بااین‌حال، بحث‌برانگیز است که این وسیله توانایی انجام کارهای سنگین را دارد؟

امروزه موقعیت نازل‌شده در مقیاس بالا می‌تواند با استراتژی برند موردنظر با استفاده از تصویربرداری مغزی به‌علاوه‌ی ارزیابی مشتریان، مواجه شود. هنگامی‌که موریس و همکارانش در سال 2009 پاسخ‌های عاطفی به زغال‌سنگ کٌک (شرکت‌هایGatorade و Evian و Coke تبلیغات معدنی) را مطالعه کردن دریافتند که احساسات مختلف، با ارزیابی صریح و واکنش‌های مغز برانگیخته‌شده است. درحالی‌که تبلیغات کُک و گاتورد به‌صورت شادی و دوست‌داشتنی‌‌تر بود، اوان مقدار کمتری چاشنی را زیاد کرد و بر انگیزش عصبی آن هیجانی نبود. اگر آرزوی اوان انتقال تصویر آرامش و صلح‌آمیز تلقی می‌شد، سودمندتر به نظر می‌رسید.

یک خطر بالقوه که مارک‌ها مواجه می‌شوند نقش مد است. احداث یک برند شیک زرق‌وبرق مارک‌دار، ازنظر حفظ درک تمامیت خود در مقایسه با موفقیت مبتنی بر ادعای ساده دشوار است ("راحت "). خانه‌های مد مجبور به تفسیر سبک خود در هر فصل برای حفظ جذبه هستند. به‌هرحال، تغییرات بسیار زیاد، می‌تواند تشخیص آسیب و جوهره‌ی موفقیت خود را تضعیف کند.

بخش مهمی از شفافیت در این قرن مورد قدردانی قرارگرفته و خلق زیبایی کرده است (Huizinga 1955). همچنان که در فصل 2 گفته‌شده، تجربه‌ی زیبایی منبع قدرتمندی از پاداش است. در بازارهای امروزی تکنولوژی‌های نسبی در برندهای مختلف تفاوت چندانی نداشته و طراحی محصول باعث منحصر بودن می‌شود. اصالت و زیبایی‌شناسی محصول باعث ایستادگی و ظاهر برتر آن می‌شود. بسیاری از موارد دنیوی از موارد بالا بهره‌مندند: ظروف زباله، جای صابون، برس توالت و ...؛ برندها نیز در این موارد بر روی طراحی و جذبه بیشتر تمرکز می‌کنند. از همه مهم‌تر، درزمینه‌ی مصرف‌کنندگان الکترونیکی، 98% از زنان (بسیار بالاتر نسبت به مردان) در سبک خریدشان موارد الکترونیکی از اهمیت خاص برخوردار است (Ragnetti 2008). درنتیجه، ازنظر موقعیت، لذت‌های زیبایی همراه با برند خاص یکی از کلیدی‌ترین موضوع برای افراد اهل خوش‌گذرانی و تفریح است.

متا-ابعاد گفته‌شده در بالا متناظر با تمایل مصرف‌کنندگان و فرم جهانی برداشت مردم از برند، است. آن‌ها جهان را نظاره و به همین دلیل خود را همسان سبک‌های خرید خاص عصب‌شناسی می‌کنند. درحالی‌که فروشندگان بر روی چگونگی تأثیر محصولات/خدمات بر روی مغز مصرف‌کنندگان تمرکز می‌کنند، تعامل‌های بین حواس مختلف و از اطلاعات را به دست‌ آورده و از تفسیر جامع خودداری می‌ورزند. انجمن‌های متعدد مردمی با توجه به توانایی برند بر تصور کلی ایجاد می‌شوند و مفهوم برند شخصیت را پشتیبانی می‌نمایند. برای مثال، اگر تصویر موردنظر از محصول "قدرت " یا "ظرافت " است، تحقیق بازاریان مستلزم توجه بر چگونگی تلفیق ویژگی‌های محصول برای انتظارات مشتریان است.

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، اگر چندین برند عالی در هر کلاس دارای محصولات همسان، عملکرد یکسان و درخواست‌های عاطفی مشابه باشند، تمایز بین رقبا یک چالش بسیار سخت می‌شود. وقتی‌که تمایز کلی بین چندین برند وجود ندارد، تنها راه‌حل انتخاب بین این‌همه گزینه استفاده از دستورات قابل‌دوام‌تر است. واقعیت زندگی این است که تقلید بسیار آسان‌تر از تکنولوژی جذبه ایجاد می‌کند. استفاده از موارد یکسان و متشابه (برای مثال دیداری) برای یک پیرو می‌تواند شخصیتی که توسط رهبر ایجاد می‌شود را، پر نماید. شخصی که به موقعیت خاصی رسیده است در اول کار شاید وابستگی کمتری نسبت به شخصی که دارای باورهای واقع‌گرایانه است را نشان دهد. برای این موضوع قرار دادن یک برند در نقشه‌ی ادراکی یک مصرف‌کننده باید شامل توجه نتنها بر نقطه‌ی مطلوب بلکه بر آنچه باعث نسبت دشوار با تقلید می‌شود، باشد.

رنگ صورتی

پرش هوشمند میکرویی که توسط یونیلیور[5] در سال 2004 معرفی شد، پیچیدگی‌های رقابتی موقعیتی مواد شوینده را نشان داد. آنچه باعث شکار چشم‌ها می‌شود جمله‌ی "تقویت‌کننده حذف لکه‌ها " روی جلد نیست. بلکه علت آن نحوه‌ی بسته‌بندی باعث جذب توجه شده بود (علت اصلی رنگ صورتی آن بود!). اشخاص جسور از استراتژی‌های هوشمندانه استفاده می‌کنند. با سرمایه‌گذاری بر روی یک انجمن موجود که بر ذهن مصرف‌کنندگان کار می‌کند نشان داد که صورتی تکان‌دهنده در مواد شوینده، بانی این فروش بوده است؛ بنابراین آدمان جسوری! به‌طور قابل‌توجهی از این رنگ را داخل شوینده لکه بر ریخته و بازار محصولات دیگر را با ارتباط ماهرانه‌ای با استفاده از مشخصات آن به‌طرف خود کشیده‌اند. بعلاوه، جسوران دو کلید منحصربه‌فرد برای فروش ابلاغ کردند:

  1. علامت تجاری برند "Smart Activ TargettersTM"
  2. ساخت تقویت‌کننده حذف لکه‌ها

این پرش جسورانه با عنوان "برند قدرت مضاعف "، مواد شوینده همراه با مواد لکه بر تقویت‌شده بسته‌بندی شدند (در کاربرد خود به هیچ ماده‌ی دیگری وابسته نیست).

موقعیت منحصربه‌فرد بودن و کپی‌برداری سخت بهترین موارد در هنگام توسعه یک محصول جدید هستند. بیش از پنجاه سال قبل، خودروساز فرانسوی سیتروین مدل آینده‌نگر DS19 را ارائه داد. نماد مهندسی فرانسه، اولین اتومبیل مجهز به ترمز دیسکی و سیستم تعلیق یکتا همراه با کنترل ارتفاع اتوماتیک بود. این ماشین همچنین دارای اندازه محور جلو و عقب و تایرهای متغیر برای بهبود کنترل فرمان بود. همه که سوار می‌شدند بسیار راحتی می‌کردند. همچنین توانایی چرخش چراغ توسط راننده در کنار فرمان باعث دید بهتر راننده می‌شد. به دلیل وجود فن‌آوری‌های جدید و تکنولوژی گنجانیده شده در آن، خودروسازان داخلی و خارجی هیچ طرحی همانند آن نتوانستند بسازند. نام مستعار این ماشین "قورباغه "، دارای بدنه شیک و بی‌همتا بود. تا حدی رانندگی با آن این پیام که یک ماشین رانندگی پیشرفته جلوتر از زمان خود است را به بینندگان منتقل می‌کرد.

یک گام جلوتر زمانی اتفاق می‌افتد که مفهوم محصول تبدیل به یک شاخه‌ی جدید گردد. برای مثال، آیفون که به‌عنوان یک پلتفرم بازی تعریف‌شده بود به یک تلفن باقابلیت اینترنت مبدل شد. برندهای زیادی که احتمالاً دارای تکنولوژی پیشرفته‌تری از شرکت اپل درزمینه‌ی ارتباطات است وجود دارند اما این برندها توانایی مطابقت با "خنکی " محصولات اپل را ندارند. رویکرد دیگر شرکت اپل تأکید بر دستگاهی سرگرم‌کننده نسبت به دستگاهی دارای قابلیت ارتباط خالص است. علاوه بر موارد بالا، عامل حیاتی موفقیت شرکت اپل عرضه‌ی مداوم بازی‌های جذاب و برنامه‌های کاربردی (ارتفاع متر، تمرینات یوگا و بسیاری دیگر) برای حفظ و تقویت خود است.

بازاریابی غیرمتعارف و مؤثر برند رِد بول[6] که مزه‌ی کافئین را در نوشیدنی خود با استفاده از آمینواسید تایورین[7] و گلوکورونولاکتون[8] به وجود آورد باعث رسوخ به بازار کسب‌وکار شد. این برند به‌طور کامل یک شاخه‌ی جدیدی از آشامیدنی‌ها (نوشیدنی انرژی‌زا) را به وجود آورد و نام خود را در "معجزه تجارت " ثبت کرد. ترکیب سه ماده، بر طبق شرکت سازنده و همراهی مشتریان وفادارش (رسوخ به بدن و ذهن)، باعث افزایش عملکرد و دوام طولانی‌تری می‌شود. درحالی‌که دانشمندان مواد غذایی در ادعای اغراق‌آمیزی باهم دیگر اختلاف دارند، این اعتقادات مصرف‌کنندگان است که باعث فروش شده است. رد بول فقط برای طعم نوشیدنی خود را روانه‌ی بازار نکرده است بلکه به دنبال هدف "عاشقش باش یا تنفر بورز " است. بااین‌حال این شک پیشنهاد می‌کند بازار محصولات افراد خاص (که بی‌شمار هستند) که به دنبال مزه دارویی و رفع تشنگی هستند هدف رد بول با استفاده از شاخ‌هایش باشد! مگر اینکه رد بول ادعا کند "چیز واقعی " قابل‌تشخیص به‌وسیله‌ی طعم شربتی نیست.

 

موفقیت مارک‌های ترکیبی

یک موضوع جذاب و کمتر بررسی‌شده این است که چگونه موقعیت یک برند را به‌طور مؤثری با ارتباط دادن آن با برند دیگر اصلاح کرد. فهمیدن اینکه چه بر سر دو برند در هم تلفیق‌شده خواهد آمد کمک خواهد کرد که ارزیابی منطقی برای این استراتژی داشته باشیم. به دلیل آنکه این موضوع از دیدگاه علم اعصاب‌شناسی بررسی نشده است، ما می‌توانیم فقط چند گمانه‌زنی را به‌جای جواب صریح ارائه دهیم. انجمنی که در واقعیت از تلفیق برندها به دست می‌آید و هم‌افزایی ناشی از آن می‌تواند برترین سؤال ممکن باشد. یکی از پیامدهای این کار وقتی است که یک سری برند تیمی را برای افزایش تجارت و اضافه کردن اعتبار تشکیل می‌دهند. بعضی شواهد نشان می‌دهد که این یک رویکرد عملی برای فروشندگان لباس (برای مثال H&M و Karl Lagerfeld) برای تمرین کردن بر روی توسعه یک طبقه‌بندی درجه‌یک است.

تلفیق علامت تجاری و ایجاد انجمن‌ها

المپوس فراری یک دوربین دیجیتال با برند (Rosso Corsa) است. این دوربین در هنگام روشن شدن صدای موتور ماشین فراری می‌دهد. این دوربین با تبلیغات بهترین راننده ماشین فرمول 1 و باقیمت بسیار بالاتر از مدل المپوس AZ1 که شبیه هم هستند، روانه بازار شد. همچنین ابتکار به خرج داده‌شده شرکت با عنوان فروش فقط 10000 عدد در جهان باعث بالا رفتن دوچندان قیمت آن شد. برند بر روی این دوربین تضمین‌کننده‌ی کیفیت آن است. احتمالاً اگرچه، ایده پشت این استراتژی این بوده است که "ادویه‌ی " آن را زیاد کند و با این محصول ذهنی شده کدام برند دیگر توانایی رقابت را دارد؟

وابستگی به فراری در خدمت دو هدف است:

  1. دارای زیبایی بیش‌ازحد و تکنولوژی ماشین‌های مسابقه
  2. می‌تواند سیستم پاداش مصرف‌کنندگان را با اشیاء افسانه‌ای فرهنگی تطبیق نماید

کمی زیاده‌روی مقرون‌به‌صرفه برای خرید این خودرو ارزش تجربه‌ی نهایی را دارد. آنچه روشن نیست، تأثیر این ماشین بر روی نگرش کلی مردم به دوربین المپوس است. تأثیر بالقوه‌ی بر روی برند فراری هنوز تعیین نشده است و احتمالاً الآن در حداقل است. کار متشابهی نیز توسط شرکت کامپیوتری ایسر با فراری نیز انجام‌شده است. به‌علاوه، ایسر حامی مالی گروه فرمول 1 فراری است و تبلیغاتش بر روی ماشین آنان موجود است.

هنگام تلفیق دو برند در هم چهارچوبی از تفاوت‌ها پدیدار می‌شوند و نیروهای پیوستن باعث ایجاد خطر حیاتی در موقعیت برند جدید می‌شود. درایورهای خطی USB شرکت فیلیپس و اسواروسکی[9] هر دو شرکت را به بازار لوازم الکتریکی وارد کرد. هم‌جوشی فیلیپس با شعار "حس و سادگی " و اسواروسکی با شعار "شعر و دقت " باعث افزایش اعتباری برای هر دو شد که هنوز هم در میان آن‌ها است. پیکربندی دیگر زمانی به وجود می‌آید که برندهای به‌هم‌پیوسته بهترین تولیدکنندگان یک منطقه را کنار هم جمع نماید. این‌چنین موضوعاتی 3 تانسور دارد. برای مثال ایده‌ی قشنگ انجام کنسرت بزرگ عمومی در کاراکالای باستان در رم سال 1990 با شرکت لوچیانو پاواروتی، پلاسیدو دومینگو و دوست بازمانده‌شان لوسمی بسیار جالب بود. پس‌ازآن، این سه اجراهای متعددی در سالن‌های فضای باز نتنها باعث رونق دادن به هرکدام شد بلکه سرگرمی "توده‌ی اپرا " نیز به وجود آمد.

اگرچه انگیزه‌ی تلفیق برندها کار ساده‌ای است، اما روند ادغام و موقعیت نهایی می‌تواند برخی نگرانی‌ها را بالا ببرد. تلفیق برندها به معنی تغییر موقعیت است اما نتیجه‌ی این اتحاد ممکن است نامشخص باشد. اولاً، امکان همکاری منفی وجود دارد به همین خاطر معانی نامطلوب مرتبط با هر برند در ارزیابی کل بزرگی می‌شود. دوماً، موقعیت فردی هرکدام از برندها به دلیل ادغام مرتبط با آگاهی از ویژگی‌هایی که لازم نیست در هرکدام از مصرف‌کنندگان یکسان باشد، شاید به خطر بی افتد. در آخر، تجربه‌ی تلفیق برندها یک حیله برای ترکیب است و ذهن خریداران را تلفیق نمی‌کند. تلفیق برندها ریسکی است که شاید باعث سردرگمی و خراب کردن تصویر موجود هر برند در ذهن مردم باشد. درمجموع، ما نمی‌توانیم بفهمیم وقتی‌که ویژگی‌های فرد منحصربه‌فردتر بشود به کدام برند روی خواهند آورد.

درنهایت موضوع بعدی برای بررسی، تأثیر برند بر گسترش موقعیت است. وسوسه‌انگیز است که تمبر برند موفقی بر روی یک محصول تازه زده شود. منطق طبیعی توسعه متناسب با سازگاری با سبک‌های خرید مصرف‌کنندگان است.

سؤال این است که چقدر هاله‌ی مثبت و انجمن‌های خاص مرتبط با برند می‌تواند از خود در مقابل یک خط تولید و یک محصول ترکیبی انعطاف نشان دهند.

 

منبع این مقاله در سایت دکتر عزیزی

 

[1]Mende 2009

[2]Meta

[3]Playless

[4]Pringles

[5]Unilever

[6]Red Bull

[7]Amino Acid Taurine

[8]Glucuronolactone

[9]Swarovski

  انتشار : ۱۶ فروردین ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 1116

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

ترجمه کتاب چگونه در ۲۸ ماه ۴۶ هزار دلار را به ۵.۶ میلیون دلار تبدیل کنیم؟

ترجمه کتاب چگونه در ۲۸ ماه ۴۶ هزار دلار را به ۵.۶ میلیون دلار تبدیل کنیم؟

به نام خداوند بزرگ و روزی دهنده با سلام  چگونه در ۲۸ ماه ۴۶ هزار دلار را به ۵‌.۶ میلیون دلار تبدیل کنیم برای پاسخ به این سوال خواندن این کتاب را بسیار توصیه میکنم  موفق و سلامت و ثروتمند باشید ... ...

درامدزایی در خواب! (تعجب نکنید! بخوانید)

درامدزایی در خواب! (تعجب نکنید! بخوانید)

با این پکیج آموزشی شما تمامی روش های قانونی و حلالی که میتونید باهاشون حتی توی خواب هم از اینترنت پول در بیارید رو کامل و با ذکر جزئیات و تجربیات یاد می گیرید. پس اگه واقعا دنبال رشد و موفقیت هستید این صفحه رو کامل بخونید.   بیل گیتس سازنده و مالک مایکروسافت یا جف بزوس ... ...

پکیج کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم  *کسب درآمد از اینترنت روزانه ۲،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده*  آپدیت جدید آبان ۱۴۰۲  ((آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و تست ...

دانلود نمونه فاکتور آماده با فرمت ورد - اکسل و عکس

دانلود نمونه فاکتور آماده با فرمت ورد - اکسل و عکس

 همانطور که می دانید یکی از الزامات اولیه راه اندازی یک کسب و کار فاکتور فروش می باشد. اگر دوست ندارید هزینه گزافی بابت طراحی فاکتور بپردازید و تمایلی هم به استفاده از فاکتورهای آماده که در بازار به فروش می رسد ندارید می توانید از فاکتورهایی که با فرمت های Word و  Excel و ... ...

کسب درآمد روزانه تا 2/5 میلیون تومان در منزل

کسب درآمد روزانه تا 2/5 میلیون تومان در منزل

بنام خدا   تبریک میگوییم به شما ، شما اکنون جزئی از یک درصد افراد خوش فکر و هوشمند جامعه نود میلیونی ایران عزیز هستید . جزئی از اقلیت مثبت اندیش و پیگیر مسیر موفقیت . آدم های موفق هیچ گاه خسته نشدند و نگذاشتند انگیزه شان از بین برود و شما جزئی از آنها هستید .   این ... ...

بانک شماره تلگرامی های فعال

بانک شماره تلگرامی های فعال

  این بانک اطلاعاتی، شامل شماره موبایل تلگرامی های فعال در سراسر  کشور می باشد. برای ارسال بانک شماره موبایل تلگرامی باید از طریق نرم افزار تبلیغات در تلگرام یا سامانه های پیامکی مثل شرکت آینوتی، شماره ها را وارد کرده و سپس شروع به ارسال تبلیغات در تلگرام و یا به ... ...

کتاب لطفا گوسفند نباشید جلد یک و دو (فارسی)

کتاب لطفا گوسفند نباشید جلد یک و دو (فارسی)

 کتاب لطفاً گوسفند نباشید به اهتمام محمود نامنی از جمله برترین کتاب های خودشناسی و اصلاح الگوی زندگی شخصی است که در چند سال اخیر نگارش یافته است. خواندن این کتاب را برای همه افرادی که نمی خواهند گوسفند بمانند توصیه می نماییم. (انسان نمی تواند به آسمان نیندیشد ،مگر انسان ... ...

نرم افزار برنامه ساز اندروید+برنامه کتابساز اندروید

نرم افزار برنامه ساز اندروید+برنامه کتابساز اندروید

طراحی و ساخت برنامه های اندروید بدون نیاز به حتی یک خط کد طراحی و ساخت برنامه ها بر روی دستگاه اندروید بدون نیاز به کامپیوتر و اینترنت تولید برنامه های بهینه و کم حجم و قابل نصب بر روی تمامی دستگاهاب اندروید امکان نمایش تبلیغات عدد در برنامه های ساخته شده و کسب درامد امکان ... ...

دانلود جزوه آموزش استخدام موکلین

دانلود جزوه آموزش استخدام موکلین

دانلود جزوه آموزش استخدام موکلین دانلود جزوه آموزش استخدام موکلین و عزیمت کتاب الکترونیکی بسیار ارزشمند در توضیحات این کتاب و به نوعی تیتر اصلی این جزوه آموزشی آمده است استخدام موکلین سوره توحید که افرادی که در زمینه علوم غزیبه و کتاب علوم غریبه فعالیت دارند با این موضوع ... ...

آموزش گام به گام و مقدماتی تحلیل تکنیکال بورس در دانشگاه صنعتی شریف

آموزش گام به گام و مقدماتی تحلیل تکنیکال بورس در دانشگاه صنعتی شریف

آموزش تصویری تحلیل تکنیکال بورس در دانشگاه صنعتی شریف. این کلاسهای آموزشی هر چند وقت یکبار برگذار میگردد و ثبت نام محدود و با مبالغ بالایی اجرا میشود. این آموزش فرصتی است برای کسانی که وقت برای حضور در کلاسها را ندارند و نیز مبالغ سنگین ثبت نام برایشان مشکل دارد. فایل ... ...

پکیج حرفه ای کسب درآمد با گوشی

پکیج حرفه ای کسب درآمد با گوشی

  سلام دوست عزیز: فرقی نمیکند که شما صاحب یک بیزینس باشید یا یک پیج شخصی داشته باشید ویا حتی کارمند یا کارگر باشید همه چیز به سرعت در حال پیشروی به سمت دنیای دیجیتال مارکتینگ و شبکه های مجازی است و چیزی که باعث پیشرفت شما در کار میشود داشتن اطلاعات درست و به روز است. پدر ... ...

روش اصلی موفقیت در کنکور و آزمون ها(پزشکی، حقوق، مهندسی، نمونه و تیزهوشان) با پکیج کنکورپلاس

روش اصلی موفقیت در کنکور و آزمون ها(پزشکی، حقوق، مهندسی، نمونه و تیزهوشان) با پکیج کنکورپلاس

 چطور یکی از طراحان پکیج کنکورپلاس از رتبه 20.000 تجربی به رتبه 600 ریاضی رسید؟ چطور یکی دیگر از طراحان پکیج به رتبه 55 تجربی رسید؟ چرا نباید یک سری اصول و رازها به شما گفته شود؟   اگر می خواهید از تکنیک ها و رازهای رتبه های برتر کنکور حتی رتبه 1 تجربی کشور آگاه ... ...

دانلود کتاب مسیحا از جبران خلیل جبران

دانلود کتاب مسیحا از جبران خلیل جبران

 مسیحا یا مسیح یا ماشیحا به معنی لغوی مسح شده ایده‌ای در ادیان ابراهیمی به معنی رهبری است که توسط خداوند انتخاب شده باشد. این فرد معمولاً شاه یا کاهنی است که توسط روغن مقدس مسح شده باشد. ایده مسیح از تورات نشات گرفته است. در تورات مسیح لزوماً یهودی نیست و از کورش شاهِ ... ...

پکیج آموزشی انواع راه های کسب درآمد اینترنتی بیش از 40 روش درآمد زایی

پکیج آموزشی انواع راه های کسب درآمد اینترنتی بیش از 40 روش درآمد زایی

برای دانلود این پکیج ارزشمند اینجا کلیک کنید                 بسته کسب درآمد آسان از اینترنت روزانه ۵۰۰ هزار تومان تا ۱٫۷۵۰٫۰۰۰ تومان  مناسب برای تمامی افراد با هر سن و دانشی میتواند زندگیت را عوض کند این فرصت هرگز تکرار نمیشود عجله کنید فروش خود را با ... ...

کسب درآمد 650میلیون تومانی در یک روز کاملا تست شده(تعجب نکنید! بخوانید)

کسب درآمد 650میلیون تومانی در یک روز کاملا تست شده(تعجب نکنید! بخوانید)

کسب درآمد 650میلیون تومانی در یک روز کاملا تست شده(تعجب نکنید! بخوانید)     این روزها با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی کشور، کسب درآمد برای خیلی از افراد جامعه بسیار دشوار است. بسیاری از افراد به امید اینکه در آینده بتوانند یک شغل ... ...

کسب درآمد اینترنتی روزانه حداقل ٧٠هزار تومان تضمینی

کسب درآمد اینترنتی روزانه حداقل ٧٠هزار تومان تضمینی

سلام دوست خوبم   اگه از زندگی و کارت رضایت نداری.. اگه از وضعیت روحی و بی پولی خسته شدی..   اگه احساس میکنی همیشه تو تمامی کارها بازنده ای و اعتماد به نفس پایینی داری..   اگه میخوای یک فعالیت جدید رو شروع کنی ..   و یا حتی میخوای وضعیت زندگیتو بهتر و بهتر کنی و ... ...

دانلودپکیج ربات فالوور و لایک نامحدود و رایگان اینستاگرام(فوق حرفه ای)

دانلودپکیج ربات فالوور و لایک نامحدود و رایگان اینستاگرام(فوق حرفه ای)

     روشی برای فالوور و لایک اینستاگرام براتون گذاشتیم، که با قیمت ناچیزی میتونید جلوی دوستاتون کلاس بزارین :) توجه : این برنامه مصارف دیگری هم دارد که خودتان با آن آشنا خواهید شد.    تذکر مهم : تمامی سوالات و مشکلات شما در تلگرام و با آیدی کارشناس پشتیبانی یعنی ... ...

کسب درآمد اینترنتی

کسب درآمد اینترنتی

بسته کسب درآمد آسان از اینترنت روزانه ۵۰۰ هزار تومان تا ۱٫۷۵۰٫۰۰۰ تومان   مناسب برای تمامی افراد با هر سن و دانشی میتواند زندگیت را عوض کند این فرصت هرگز تکرار نمیشود عجله کنید فروش خود را با این اموزش چندین برابر کنید وضعیت پکیج : کاملا فعال جدیدترین ... ...

دریافت فایل : کسب درآمد اینترنتی
چگونه هر کسی را عاشق خود کنیم ؟

چگونه هر کسی را عاشق خود کنیم ؟

 چگونه هر کسی را عاشق خود کنیم ؟  خیلی از وقت ها دوست داشته اید شخص و یا همسر خود را عشق خود نمایید. عاشق شدن به تمام معنا، طوری که هیچ کسی را به اندازه شما دوست نداشته باشد شما را کامل قبول داشته باشد و یا می خواهید دل کسی را بدست بیاورید و در این راه همیشه با شکست مواجه ... ...

بروکر پاکت آپشن

بروکر پاکت آپشن

با POCKET OPTION یک معامله‌گر حرفه‌ای شوید یک پلتفرم معاملاتی قابل اعتماد برای همه هر معامله‌گری می‌خواهد تا در بهترین شرایط سود ببرد و نمی‌خواهد نگران امنیت وجوه شخصی خود باشد. اولین کار واضحی که یک معامله‌گر مبتدی انجام می‌دهد بررسی سایت‌های مختلف معامله آنلاین ... ...

دریافت فایل : بروکر پاکت آپشن
پکیج کسب و کار اینترنتی کامل و خاص + هدیه ویژه

پکیج کسب و کار اینترنتی کامل و خاص + هدیه ویژه

  "راه هاییکه خود ما با آنها به موفقیت رسیدیم"   " اگرواقعا به درآمد نیاز دارید و خواهان موفقیت هستید، با دقت مطالب این صفحه را کامل تا انتهای آن مطالعه کنید. در غیر این صورت، می توانید با خیال راحت این صفحه را ترک کنید :) "   همیشه یادتون باشه که : «شما نباید برای ... ...

کسب درآمد 290هزار تومن در 70 دقیقه

کسب درآمد 290هزار تومن در 70 دقیقه

کسب درآمد 290/000تومن در 70 دقیقه توجه: دوستانی میان پیام میدن این سیستم شما چیه؟؟ شما اگه صفر تا صد توضیحات رو کاملبخونید ، اون موقع متوجه میشید ما گفتیم این روش چیه؟! پس حتما تا آخر توضیحات رو بخونید.( با این سیستم یاد میگیری چطوری از صفر با همین موبایلت روزی ۳۰ الی ... ...

کسب و کار اینترنتی در منزل

کسب و کار اینترنتی در منزل

کسب درآمد میلیونی اینترنتی و تضمینی در منزل جدید ترین و مطمئن ترین روش کسب درآمد در سال 1394   تعهد و ضمانت ما : در عرض فقط یک ساعت اول کسب درآمد نمایید بعد از درآمد آن این مجموعه را خریداری نمایید می دانیم همه ما از مطالب تبلیغاتی و الکی که در مورد کسب و کار اینترنتی ... ...

دانلود نرم افزار اندرویدی سوالات ضمن خدمت فرهنگیان محترم

دانلود نرم افزار اندرویدی سوالات ضمن خدمت فرهنگیان محترم

  نرم افزار اندرویدی سوالات ضمن خدمت فرهنگیان محترم این نرم افزار توسط خود ما ساخته شده و در جای دیگری منتشر نشده و اختصاصی می باشد. دیگر نگران ضمن خدمت نباشید با این پکیج ویژه نیازهای شما برطرف خواهد شد یکبار برای همیشه این استرس را از خود دور کنید سوالات را همیشه ... ...

نسخه اصلی و انگلیسی کتاب چگونه در ۲۸ ماه ۴۶ هزار دلار را به ۵.۶ میلیون دلار تبدیل کنیم؟

نسخه اصلی و انگلیسی کتاب چگونه در ۲۸ ماه ۴۶ هزار دلار را به ۵.۶ میلیون دلار تبدیل کنیم؟

به نام خداوند بزرگ با سلام این نسخه اصلی کتاب است که میتوانید دریافت کنید و به زبان انگلیسی است اما اگر ترجمه کتاب رو میخواهید به پست قبلی فروشگاه مراجعه کنید با تشکر ... ...

آموزش گرفتن وام های ميليوني و میلیاردی + طرحهای خدماتی

آموزش گرفتن وام های ميليوني و میلیاردی + طرحهای خدماتی

آموزش گرفتن وام های ميليوني و میلیاردی + طرحهای خدماتی روشی عملی برای دریافت وام میلیاردی . به همراه طرح توجیهی خدماتی در اين فايل آموزشي تمام روشها ونحوه گرفتن و دريافت وام میلیاردی از وزارت مربوطه و در مدت كوتاه توضيح داده شده است. اين وامها با بهره كم و اقساط بلند ... ...

كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل 100 هزار تومان تضميني

كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل 100 هزار تومان تضميني

  سلام دوست خوبم اگه از زندگي و كارت رضايت نداري.. اگه از وضعيت روحي و بي پولي خسته شدي.. اگه احساس ميكني هميشه تو تمامي كارها بازنده اي و اعتماد به نفس پاييني داري.. اگه ميخواي يك فعاليت جديد رو شروع كني .. و يا حتي ميخواي وضعيت زندگيتو بهتر و بهتر كني و جاذب ثروت و ... ...

کسب درآمد روزانه 300 هزار تومان از تلگرام

**قطعا این کاملترین و تخصصی ترین پکیج موجود در بازار هست** وقتش رسیده اما و اگرها را کنار گذاشته و با اطمینان کسب درآمد از تلگرام را شروع کنید… هنوز هم میخوای حسرت یه درآمد عالی و زندگی خوبو داشته باشی؟! چقدر از وقتت رو توی تلگرام و دیگر شبکه های مجازی سر میکنی؟! هنوز هم دیر ...

کتاب آشنایی با سوجوک و موکسا

کتاب آشنایی با سوجوک و موکسا

روش درمانی سوجوك اولین بار در سال 1987 میلادی توسط یك متخصص طب سوزنی به نام دكتر پارك جی وو به دنیا معرفی گردید. كاربرد این روش برای همگان با هر سطحی از دانش امكان پذیر است و خواننده پس از مطالعه كتاب خود تایید خواهد نمود كه بهره گیری از آن كاملاً بی ضرر است.روش درمانی ... ...

افزایش ممبر واقعی و ایرانی به کانال تلگرام بدون محدودیت

افزایش ممبر واقعی و ایرانی به کانال تلگرام بدون محدودیت

بالاخره انتظارها به پایان رسید ۵۰%تخفیف بمدت محدود تخفیف ویژه به درخواست کاربران محترم افزایش ممبر واقعی و ایرانی به کانال تلگرام بدون محدودیت محدودیت های تلگرام را دور زدیم افزایش ممبر حقیقی و فعال به کانال تلگرام روش جدید و اختصاصی توضیحات بیشتر در ادامه ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

آذربایجان غربی، مهاباد، مجتمع تجاری و اداری نور، واحد 341، شتابدهنده کسبوکار کارما

تیچیار، زیر نظر گروهی از متخصصان علوم تربیتی، تکنولوژی آموزشی و آی تی بوده و سعی می‌کنیم در نیازسنجی، یادگیری عمیق‌تر و ارتقا سطح حرفه ای شما گامی برداریم. امید است تیچیار بتواند نیازهای شما را با کمک خودتان تشخیص داده و ...

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما